Wednesday, November 7, 2012

Bekas Tentera Komando di anaktirikan Bukan mintak projek, Cuma mintak turap jalan

Pak Ijat 51 Tahun


KG TANJONG. Pakcik Ijat 51 tahun bukanlah  orang biasa. Beliau adalah bekas skuad terlatih. Beliau adalah pejuang barisan hadapan. Jasanya tidak ternilai jika hendak diganti dengan wang ringgit. Di kepalanya dulu, hanya terlintas, SATU PELURU SATU MUSUH. Arahannya hanya dari Yang DiPertuan Agong…..

Tapi itu dulu.. hamper 20 tahun yang lalu. Kini beliau hanya insane biasa. Suaranya dan rintihannya  kini sayut-sayut kedengaran. Bertahun minta diperbetulkan jalan masuk yang berkubang bila hujan. Jangankan diturap Tar, batu-batu peravel itu pun haram jadah tak diletakkan..Gambar sebelah menunjukkan jalan masuk rumahnya boleng aje dengan tanah merah. Walhal belakang rumahnya, tak sampai 1km tersergam indah Perumahan Elit Kota Serimas. Mana poe eh JKKK… tidak pasti.

Susah2 sangat kita mintalah Mjr (B) Razali Zakaria,Pengerusi Gerakan Memartabatkan Pejuang Negara ( GMPN ) turun padang, tengok sendiri kedhaifan jalan masuk rumah sdr seperjuangannya.. Jgn asyik nak demo dan melalak kat Bang Mat dan Anwar aje. Buat demo kat Kg Tanjong,, Usik sikit Adun Labu tu… Jgan abaikan KOMANDO KAMI.. kalau tak, kami tak sokong lagi UMNO… barulah garang bertempat untuk anak2 buah…amacam.. boleh.

Buletin Labu dengar ada Ketua Pemuda yang terpughok kereta mewah masa datang nak tengok lembu hari tu… tak kan tak perasan jalan haprak tu ?  bawa2lah ke atas…


Jalan masuk rumah  Pak Ijat 51 thn. Ijat. Bila hujan lepas, air bertankung sana sini

No comments:

Post a Comment