Monday, June 6, 2016

Majlis Pelancaran Ranting2 Di N20 Labu dan Pengagihan Bantuan Asnaf

Kg Pasir Putih,     Bertarikh 2hb Jun 2016 , jam 5 petang , sebanyak 12 ranting telah dilancarkan meliputi meliputi Bt 8 Tiroi, Bt 8 Pasir Putih, Kg Kering, Kg Pelegong, Labu Bt 10, Labu Hilir, Kirby, Coratina, Seremban 2, Rasah Jaya, Bdr Seri Sendayan dan Felda Sendayan.

Pelancaran Ranting ini adalah usaha parti memperkukuhkan jentera akar umbi agar lebih terdedah dengan situasi yang berlaku, memudahkan komunikasi secara langsung dengan  para pengundi selain proses melatih anak muda dan generasi baru untuk terlibat secara langsung dengan perjalanan parti.

Ketua Ranting yang telah dipertanggunjawabkan  untuk mengetuai ranting-ranting tersebut adalah  :,
1. Ranting Bt 8 Tiroi  - Sdr Mokhtar Ahmad
2. Ranting Bt 8 Pasir Putih - Sdr Hj. Azis Jakfar Saroji
3. Ranting Kg Kering - Sdr Zainal Bin Abd Majid
4. Ranting Kg Pelegong - Pn Amni B tIdrisOthman
5. Ranting Kirby - Sdr Sanghirren
6. Ranting Coratina - Sdr Murugiah
7. Ranting Labu Bt 10 - Sdr Said Khan Bin Mohd Dali
8. Ranting Labu Hilir - Sdr Mohammad Bin Yusof
9. Ranting Rasah Jaya - Sdr Rathinam
10. Ranting Seremban 2 - Sdr Madurai
11. Ranting Bdr Seri Sendayan - Pn Patmawathy
12. Ranting Felda Sendayan - Sdr Tanggam

Pada program yang sama sebanyak 25 bungkusan hamper yang mengandugi sedikit  keperluan dapur seperti  beras, mee hun, minyak, susu, tepung, dan gula telah diagihkan kepada mereka yang memerlukan. Keadilan Labu juga menerima sebuah kerusi roda yang telah disampaikan oleh KetuaWanita Negeri, Pn Azlinah Zamli Kepada Wakil Keadilan Labu iaitu Tn Hj Ismail Ahmad dengan disaksikan oleh Ketua Cabang Rasah, Sdr Tanggam. Kerusi Roda tersebut akan diserahkan kepada penerima yang telah dikenalpasti dalam masa terdekat ini.

Perasmian telah dibuat oleh Pengerusi Keadilan Negeri Sembilan merangkap Ahli Dewan Undangan             ( ADUN ) Sikamat, Yb Tn Hj Aminuddin Harun. Program dihanggatkan dengan Tetamu jemputan iaitu Sdr Akmal Nasir iaitu Ketua Cabang Johor Baharu merangkap Ketua Penerangan Neggri Johor. Beliau sempat mengimbas kembali  tentang kepincangan  tentang " projek ternakan Lembu GEMAS "  dan membongkor tentang beberapa kepincangan Yapeim  dalam pemberian sumbangan kepada anak yatim  ".

Rakan pimpiman MPN lain seperti Sdr Faizal, Penyelaras Dun Pertang, SUK Sdr Malek, Sdr Farhan , Sdr Madurai , Pak Jalal Labu Jaya, Sdr Safiq, Sdr Marvin  turut serta memeriahkan hadiran yang dianggarkan seramai 70 orang dan bertukar pandangan pada  sesi jamuan petang.  Suasana petang yang tenang dengan cuaca yang baik ( hujan selebat-lebatnya Sehari sebelum program )   menutupi program  tersebut pada pukul 6.30 petang. Terimakasih kepada semua yang terlibat, terimakasih TuanRumah  dan... Terimakasih juga kepada abang2 IPD Nilai yang sempat bersantai bersama kami... Terimakasih.  




























No comments:

Post a Comment