Tuesday, July 12, 2016

SUMBANGAN BAJU PERCUMA DAN AGIHAN BUNGKUSAN KURMA DI PERKAMPUNGAN ORANG ASLI KG TEKIR LABU

 KG TEKIR, LABU BT 10.  Suasana petang selasa, 4 hb Julai, 2016 ( Selasa ), 4 pm -5.30 pm  di Dewan OrangRamai Perkampungan Tekir.  Sebanyak 14 Kotak  pakaian wanita, lelaki, kanak lelaki dan perempuan telah diagihkan kepada penduduk bagi meraikan mereka untuk menyambut hari lembaran yang tinggal beberapa jam sahaja lagi.

Keadilan Labu terpanggil untuk mengambil kesempatan meringankan beban mereka dengan aktiviti pemberian baju percuma. Mereka hanya datang, pilih, ambil dan bawa pulang..... semuanya PERCUMA.
 Selain itu, kita juga mengagihkan sekotak kurma kepada semua kaum ibu atau ayah. Manakala untuk anak2, kita menyediakan coklat untuk mereka

Daripada 14 kotak tersebut, hanya tinggal 4 kotak sahaja yang tinggal. Ini mungkin kerana masih ramai yang tidak keluar kerana dibuat secara mengejut selain waktu yang agak singkat, 2 jam sahaja. Keadilan Labu merakamkan  jutaan Terimakasih kepada Tok Batin kerana membenarkan pengunaan dewan balairaya bagi program tersebut. Selamat Hariraya untuk seluruh warga penduduk beragama Islam di Tekir.
Sambil kaum ibu memilih pakaian yang sesuai, anak2... kita bagikan coklat supaya senang ibu memilih

Baju dapat, coklat dapat, kurma pun dapat. Cuma adik kena belaar betul2 tau



Tu dia... empat plastik borong.... tak apa... nanti kita bawa lagi

Alhamdullah, suka tengok makcik ni bawa balik banyak baju


Banyak baju kurung, sedikit baju kurung moden dan ada juga jubah. Tudung memang banyak.... dan







Saya sempat membantu seorang anak penduduk mencuba baju sekolah 




Mari kita bersama membina masa depan anak-anak comel ini.



No comments:

Post a Comment