Tuesday, July 12, 2016

BENGKEL MASAK MEMASAK & KENDURI-KENDARA RUMAH RAKYAT BT 7 MUSNAH DIJILAT API

BOMBA sedang mengawal dan memadamkan kebakaran
Batu 7 Tiroi .Kebakaran yang disedari lebih kurang 2.45 am pagi 1 july tersebut telah memusnahkan keseluruhan bengkel dan peralatan yang disimpan di dalamnya. Bomba sampai 15 minit kemudian berjaya mengawal kebakaran walaupun keadaan sudah terlewat untuk menyelamatkan perkakas yang tersimpan di situ. Difahamkan semua perkakas masak-memasak untuk kegunaan penduduk Rumah Rakyat musnah termasuk 5 biji motor dan sebuh mesin tebu. Dianggarkan kerugian dianggarkan RM20,000.

Hj Ismail bersama Pak Hassan ditempat kejadian yang musnah sepenuhnya. Di fahamkan, bengkel ini menempatkan periuk-belaga, barangan khemah, tungku masak-memasak, Tong Air  untuk kegunaan ahli Qariah dan penduduk Rumah Rakyat Batu 7 bagi tujuan Kenduri Kahwin dan Program Keraian sejak 20 tahun yang lalu. Wakil Penduduk Rumah Rakyat Batu 7 berharap agar peruntukan segera dari Tabung Darurat Kerajaan Negeri atau daripada pihak  berkaitan dapat disegerakan  .




Sebiji rangka  Motor  jenis Rxz yang turut musnah 100%. Difahamkan terdapat 5 motor lagi yang sama-sama musnah dalam kejadian pagi tersebut.



Motosikal Roda Tiga kepunyaan seorang OKU dan Mesin Tebu turut Musnah


Kelihatan asap , saki-baki dari kebakaran masih jelas kelihatan

Pangkin tempat" menating lauk " dan makanan sepenuhnya musnah


Tong dan periuk untuk kegunaan masak-memasak dan kenduri-kendara tutut musnah


Rangka sebuah vespa yang turut hangus terbakar pada awal pagi tersebut. Tuannya tidak menyedari kejadian tersebut kerana berapa di Masjid Negeri  kerana  mengikuti program Qiam sempena 10 malam terakhir Ramadhan.

      Beberapa Set Tungku Memasak yang tunggang-langang dan  hangus sama dijilat api pada awal pagi tersebut
                                          

Beginilah maraknya api pada awal pagi tersebut

No comments:

Post a Comment