Sunday, July 10, 2016

PROGRAM PEMBERIAN PAKAIAN PERCUMA - BERSAMA MENCERIAKAN HARIRAYA

TIROI, BATU 7 .  Keadilan Labu telah melancarkan satu program diberi nama , Program Bersama Menceriakan HariRaya - Pemberian Pakaian Percuma telah diadakan selama 4 hari bermula 1hb Julai sehingga 4hb Julai, 2016 , bermula pukul 10am - 6 ptg, bertempat di Kiosk Tiroi, Batu 7, bersebelahan Kedai Jahit AsMokhtar. Pengunjung boleh membawa pulang seberapa banyak pakaian yang disukai dan mengikut citarasa dan ukur badan sendiri, anak2 dan keluarga. 

Program ini bertujuan untuk membantu mengurangkan beban yang ditanggung oleh keluarga yang khususnya berpendapatan rendah dan mempunyai bilangan ahli keluarga yang besar. Setidaknya, dengan membawa pulang beberapa pasang baju kurung, pelbagai jenis tudung, pakaian kanak2 lelaki dan perempuan, selain baju T-shirt dan Seluar Jeans, dapat menjimatkan beberapa ratus ringgit. Duit ini boleh digunakan atau disimpan untuk keperluan yang lebih mustahak dan perlu.Keadilan Labu setakat membantu dan memberikan sedikit kelegaan dan nafas baru kepada mereka untuk menyambut Hariraya dengan lebih CERIA.

Program ini bukanlah julong kali dibuat, bahkan program ulangan yang pernah dibuat secara Konvoi  bergerak di Pekan Batu 8, Pekan Labu Batu 10, Taman Cempaka dan Tmn Gadong Jaya. Cumanya kali ini  keadaan masa dan barangan yang agak banyak menyebabkan satu kiosk sementara ( statik ) dibuka di Batu 7, Tiroi atau laluan jalanraya  utama Seremban ke Nilai. Kita mengambil konsep, " Pakaian Percuma, Datang, Pilih, Ambil dan Bawa Balik.." .. Semudah itu sahaja.

Pakaian meliputi Baju Kurung, Jubah, Pakaian Kanak2 Lelaki dan Perempuan, Baju Melayu, Tudung Pelbagai Fesyen, T-Shirt dan Seluar Jeans /slight.dan Track-Suit.

Mudah-mudahan program ini dapat mencapai objektifnya, ceria di hariraya.Terikasih kepada mereka yang memberi sumbangan dan rakan2 yang bertungkus-lumus menjayakan program ini.

























No comments:

Post a Comment